Όταν κάποιος γνωρίσει ότι πέφτει από τον Θεό.
Όταν
κάποιος γνωρίσει ότι πέφτει από τον Θεό έτσι, όπως πέφτει το ξηρό φύλλο
από το δένδρο, τότε γνωρίζει την δύναμη της ψυχής του, γνωρίζει δηλαδή
αν απέκτησε αυτές τις αρετές με την δική του δύναμη και αν θα μπορούσε
να υπομείνει
όλους τους αγώνες σε περίπτωση που Όποιος Κύριος θα είχε αποσύρει την
βοήθεια απ' αυτόν και θα τον άφηνε μόνον του να παλέψει με τον Διάβολο
και δεν ερχόταν μαζί του, όπως συνηθίζει να πράττει με τους
αγωνιζόμενους και να βοηθεί τότε φαίνεται ή δύναμις αυτού, ή καλύτερα ή
αδυναμία και δυσκολία του.
Διότι
ή πρόνοια του Θεού είναι πάντοτε μαζί με τους αγίους, τους οποίους
φυλάττει και ενισχύει, και με αυτήν νικά κάθε τάξις ανθρώπων, είτε στον
αγώνα του μαρτυρίου, είτε στα πάθη περιέρχεται, είτε στις άλλες
δυσκολίες που γίνονται και υπομένονται χάριν του Θεού.
β'.
Και αυτά γίνονται καθαρά και φανερά χωρίς καμιά αμφιβολία. Διότι πώς
μπορεί ή φύσις να νικήσει την δύναμη των γαργαλισμάτων που κινούνται
ακατάπαυστα στα μέλη των ανθρώπων και τους στενοχωρούν και μπορούν να
τους κατατροπώσουν;
Πώς
άλλοι που ποθούν και αγαπουν την νίκη, δεν είναι σε θέση να
αντεπεξέλθουν όταν αγωνίζονται σκληρά, αλλά ηττώνται καθημερινώς από τα
ερεθίσματα και ευρίσκονται σε πόνο και πένθος και μόχθο χάριν των ψυχών
τους, ενώ εσύ μπορείς εύκολα να βαστάσης τις δυσκολίες του σώματος, που
είναι τόσο μεγάλες, και να μη στενοχωρείσαι πολύ;
Πώς
μπορεί το κατά τα άλλα εμπαθές σώμα του να παλαίη προς το κοπτερό
σίδερο και να υπομένει την συντριβή των μελών του και κάθε είδος
τιμωρίας, χωρίς να ηττάται από τα πάθη, αυτός που δεν μπορεί να υποφέρει
ούτε μια πληγή από αγκάθι που του κεντά το νύχι, και να μη αισθάνεται
αυτά τα ποικίλα βασανιστήρια κατά την συνήθεια της φύσεως, αν δεν
συμπαρίσταται κάποια άλλη δύναμις, έκτος της φυσικής δυνάμεως,
προερχόμενη από κάπου άλλου, περιορίζοντας σ' αυτόν την ισχύ των
βασάνων;
ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΝΗΠΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΣΚΗΤΙΚΩΝ ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ ΛΟΓΟΙ ΑΣΚΗΤΙΚΟΙ -ΞΒ-ΠΣΤ-
ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΝΗΠΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΣΚΗΤΙΚΩΝ ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ ΛΟΓΟΙ ΑΣΚΗΤΙΚΟΙ -ΞΒ-ΠΣΤ-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου